اقبالیان در گفت وگو با بریونی خبر داد؛

جزییات برنامه های وزارت بهداشت برای سلامت دانش آموزان دختر

جزییات برنامه های وزارت بهداشت برای سلامت دانش آموزان دختر

بریونی: رییس اداره سلامت نوجوانان و جوانان وزارت بهداشت جزییات برنامه های وزارت بهداشت برای سلامت دانش آموزان دختر را تشریح نمود.


اقبالیان رییس اداره سلامت نوجوانان و جوانان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار مهر درباب هفته ملی سلامت بانوان ایران، اظهار داشت: این اداره در عرصه معاونت بهداشت فعالیت دارد و اقدامات ما بیشتر پیشگیرانه در عرصه سلامت نوجوانان و جوانان است.

وی با اعلان اینکه در عرصه سلامت دختران نوجوان برنامه های مختلفی داریم، اضافه کرد: یکی از اقدامات در عرصه بلوغ نوجوانان است که نوجوانان دختر از سن ۱۲ تا ۱۳ سالگی درگیر مسائل بلوغ می شوند و باید با مسائل دوران بلوغ شامل بهداشت دوران بلوغ چه جسمی، چه روانی و رفتاری و چه مسائل فیزیولوژیکی بلوغ آشنا گردند.

اقبالیان افزود: در این جهت محتوای بسیار جذاب درباره ی دوران بلوغ به زبان نوجوانان بصورت کتابچه طراحی شده است تا نوجوانان دختر بدانند که چه اقداماتی را برای سلامتی شان انجام دهند که این را در اختیار آموزش وپرورش قرار دادیم تا در محتوای کتاب ها استفاده گردد و همین طور توسط مربیان بهداشت و مراقبان سلامت در اختیار نوجوانان دختر قرار داده شود.

وی به مکمل یاری خوراکی برای دانش آموزان دختر اشاره نمود و اضافه کرد: ویتامین دی و قرص آهن از مکمل هایی است که در اختیار دانش آموزان دختر قرار داده می شود؛ قرص آهن ۱۶ نوبت در سال است ۴ ماه بوده و هر هفته یک قرص آهن است و ویتامین دی هم هر ماه یک قرص در اختیار دختران قرار می گیرد؛ چونکه دانش آموزان دختر در دوران بلوغ با مشکل کم خونی مواجه می شوند که می تواند به اختلالات رشدی، اختلال تحصیلی و ریزش مو بینجامد که با این مکمل ها می توانیم جلوگیری نماییم.

رییس اداره سلامت نوجوانان و جوانان وزارت بهداشت با اشاره به انجام مراقب های سلامت در پایه های اول ابتدایی، چهارم ابتدایی، هفتم و دهم برای دانش آموزان، اظهار داشت: این برنامه از قبل اجرا می شد اما امسال تفاهم نامه ای با آموزش وپرورش امضا کردیم که برمبنای آن، ثبت نام مدارس منوط به مراجعه دانش آموزان به پایگاه سلامت باشد البته نه این که اجبار کنند بلکه مدارس بطور جد از دانش آموزان درخواست کنند که حتما در سه مقطع چهارم، هفتم و دهم به پایگاه سلامت مراجعه نمایند و تحت پوشش مراقبت های سلامت قرار بگیرند.


منبع:

1403/07/25
09:22:46
5.0 / 5
40
تگهای خبر: آموزش , خوراك , خوراكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
بریونی