گزارش بریونی؛
وعده تکراری تله کابین دریایی بین هرمز و بندرعباس!
به گزارش بریونی تله کابین دریایی بین جزیره هرمز تا بندرعباس هر بار توسط مسؤلان استان هرمزگان مطرح می شود چه سال ۹۳ و چه چند روز پیش که یک کاندیدای شهرداری خواهان اجرایی شدن آن است.
خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛ راه دریایی بندرعباس تا جزیره هرمز با شناورهایی که درحال تردد هستند ۴۰ دقیقه است. راهی که گاهی اوقات اگر دریا ناآرام باشد اهالی جزیره امکان تردد به سرزمین اصلی را از دست می دهند. از طرفی جزیره گردشگری هرمز به جزیره ای تبدیل گشته که گردشگران آن و میزبانانشان رعایت میهمان و میهمان نوازی را نمی کنند و آنقدر شلوغ و بی سامان شده که هر کجا مثالی مقرر است زده شود و بیان کنند که جزیره ای به منطقه گردشگری تبدیل شد و مدیریت آن از دست رفت همین جزیره هرمز است.
جزیره ای که هر کسی شعاری درباره آن می دهد این دفعه با شعار ایجاد تله کابین دریایی. مسیری که بدون هیچ کار کارشناسی تنها یک وعده سرخرمن است و اجرایی شدن آن به زیرساخت و از همه مهمتر به اعتبار برای اولویت دادن آن نیاز دارد اما شهر بندرعباس و جزیره هرمز آنقدر مشکلات دارند که هم اکنون ایجاد تله کابین برای طی این مسیر چندان در اولویت نباشد با این وجود هر مسئولی در استان هرمزگان این جمله را بیان می کند اخیراً هم نامزد شهرداری بندرعباس باردیگر آنرا اعلام نمود شاید با این ترفند که طرح های هیجان انگیز، تحولی در گردشگری بندرعباس به وجود آورد.
اما سالهاست که این مورد بیان می شود و کسی نمی گوید از روی چه برنامه ای طرح تله کابین را می دهند؟ شهریور سال ۹۳ احمد حبیبی از سازمان منطقه آزاد قشم به پروژه ایجاد تله کابین از جزیره هرمز به منطقه نخل ناخدا در بندرعباس اشاره نمود و اظهار داشت: طرح ایجاد تله کابین بین هرمز و بندرعباس می تواند از طرح های پرسود باشد و از علاقه مندان سرمایه گذاری در این حوزه دعوت می نماییم این پروژه را بررسی و مطالعه کنند.
اسفند همان سال، صالح دریانورد معاون برنامه ریزی استاندار هرمزگان پیشنهاد کرد، برای جذب هرچه بیشتر گردشگر، اولین تله کابین دریایی در حد فاصل شهر بندرعباس و جزیره هرمز راه اندازی شود.
این مقام مسئول با تکیه بر این که زنجیره گردشگری در استان هرمزگان باید تکمیل شود، اظهار نمود: ایجاد تله کابین دریایی می تواند علاوه بر جذب گردشگر، در آشنایی مردم بومی و غیر بومی با محیط زیست و جاذبه های خلیج فارس هم تأثیرگذار باشد.
سال ۹۴ هم حمیدرضا مؤمنی مدیرعامل سابق منطقه آزاد قشم ضمن اشاره به مذاکرات اولیه انجام شده در زمینه نصب تله کابین از قشم به جزیره هنگام هم اظهار داشته بود: نصب این تله کابین و اجرای چند طرح مهم سرمایه گذاری در هنگام شرایط زندگی مردم این جزیره را متحول می کند.
در سال ۹۸ حمیدرضا تیموری عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی در بندرعباس هم وقتی در همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری استان درباره اجرای طرح تله کابین بندرعباس به هرمز صحبت شد، اعلام آمادگی صندوق توسعه ملی را از این طرح بیان کرد. و اظهار داشت که سرمایه گذار به دنبال امنیت است که دولت در این حوزه حتما حمایت می کند.
موضوع ایجاد تله کابین برای مناطق گردشگری این استان جدید نیست پیش از این در مهر ماه هم رضا برومند مدیرکل میراث فرهنگی استان هرمزگان از رفع موانع ایجاد مجتمع گردشگری و تله کابین در کوه گنو اطلاع داده بود اتفاقی که با وجود پیگیری های سرمایه گذار و عوامل اجرایی امیدی برای اجرایی شدن آن وجود نداشت شاید هم طرح موجهی برای اجرای آن نبود.
یکی از نامزدهای تصدی شهرداری بندرعباس، چندی قبل در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن اشاره به این که باید به فکر توسعه دریا و ایجاد زیرساخت های تفریحی باشیم، خاطرنشان کرد: جزیره هرمز در کنار بندرعباس است اما چرا به فکر راه اندازی یک تله کابین بین هرمز و بندرعباس نیستیم که علاوه بر جذابیت سبب ایجاد درآمد و حتی تسهیل در رفت و آمد می شود.
در جلسه شورای شهر افراد دیگری سخن گفتند اما هیچکدام نگفتند که بندرعباس بعنوان شهری که گردشگران تنها از آن عبور می کنند در بهترین نقطه آن نزدیک یک هتل ۴ ستاره به علت خوری که به دریا می ریزد، بو گرفته است و این بوی تعفن گردشگران و مردم را آزار می دهد و اساسا حل آن در اولویت باید باشد.
منبع: beriooni.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب