اسفنانی:

دریافت وجه نقد از بیماران به جای استفاده از کارتخوان تخلف تعزیراتی نیست

دریافت وجه نقد از بیماران به جای استفاده از کارتخوان تخلف تعزیراتی نیست

به گزارش بریونی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: دریافت وجه نقد از بیماران به جای استفاده از کارتخوان برای دریافت ویزیت از جانب بعضی از پزشکان، جزو تخلفات تعزیراتی نیست و در حیطه کار سازمان تعزیرات نیست.



محمدعلی اسفنانی در گفتگو با ایسنا در رابطه با دریافت زیر میزی از بیماران توسط برخی پزشکان، اظهار داشت: قانون برای هر خدمتی که به مردم عرضه می شود چه در چارچوب مهندسی و یا پزشکی و خدماتی و... باشد، مبلغی را بعنوان تعرفه در نظر گرفته است. برای پزشکان، مطب ها و بیمارستان ها که حق ویزیت یا حق الزحمه اتاق عمل و جراحی را دریافت می کنند، تعرفه ای وجود دارد و برپایه قانون اگر تعرفه را رعایت نکنند و اضافه مازاد دریافت نمایند، تخلف بوده و تخلفی تحت عنوان دریافت مبلغ مازاد بر تعرفه است و در قانون گرانفروشی خدمات است و جرم است و رقم دریافتی هر چه بیشتر باشد، طبیعتا میزان مجازات و جریمه بیشتر است.

وی اضافه کرد: این مورد که دریافتی به چه صورت باشد؛ فرضا ریال نباشد و به صورت دلار و سکه و... باشد، تاثیری در اصل مبحث نمی کند چونکه مازاد بر تعرفه مبالغی را دریافت نمودند و برپایه آن مبلغی که معادل سازی شده، جریمه در نظر گرفته می شود.

اسفنانی تصریح کرد: گاهی اوقات بعضی از پزشکان تخلفات دیگری دارند و آن هم اینست که مثلاً به جای این که پول را به شخص پزشک بدهند، به واسطه یا منشی یا دیگری می دهند، طبیعتا اگر این مورد احراز شود که این مبلغ بابت خدمتی بوده که پزشک عرضه کرده است و از بیمار دریافت شده، در حکم، دریافت توسط خود پزشک است و قابل مجازات خواهد بود و آن پزشکی که چنین تخلفی مرتکب شده، مجازات می شود.

وی در پاسخ به این سؤال که بعضی از پزشکان به جای استفاده از کارتخوان از بیمار پول نقد را برای ویزیت دریافت می کنند تا مالیات ندهند، آیا تعزیرات به این مورد ورود می کند؟ اظهار داشت: این مورد جزو تخلفات تعزیراتی نیست و در حیطه تعزیرات نیست ولی از آنجاییکه سازمان امور مالیاتی بخواهد میزان درآمد آنها را لحاظ کند و مالیات دریافت کند، امکان صحت سنجی نیست که چه مقداری دریافت شده و امکان دارد تخلفی در آن زمینه باشد و حتی می تواند مصداقی از برخی جرم هایی که در قانون مجازات اسلامی گفته شده تلقی شود.

اسفنانی در رابطه با تخلفات مدارس و اضافه دریافت شهریه از خانواده ها هم اظهار داشت: قبلا ما رسیدگی هایی را در این حوزه انجام دادیم و حکم هم در مورد تخلفات بعضی از مدارس صادر شد و محکومیت هایی برای حدود ۴ مدرسه غیردولتی داشتیم که رقم محکومیتشان، رقم بسیار بالایی بود ولی مصوبه ای را وزارت آموزش و پرورش گذرانده است و برپایه آن مصوبه اگر احیانا در این حوزه تخلفی باشد، طبیعتا خودشان رسیدگی می کنند و مجازاتش هم در نظر گرفتند و تا میزان تمام شهریه ای را که در آن سال دریافت نمودند، محکوم می شوند و باید به صندوق دولت واریز کنند؛ بنابراین ما آن مصوبه را بررسی می نماییم تا اگر احیانا وزارت آموزش و پرورش در این حوزه اقدامی می کند دیگر ضرورتی نداشته باشد که سازمان تعزیرات در این حوزه ورود کند.

وی در رابطه با نگارش نامه مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران خطاب به رئیس سازمان حمایت در رابطه با تعیین تکلیف علت افزایش قیمت پژو پارس اظهار داشت: پس از اینکه پاسخ نامه را دریافت نماییم در این حوزه اظهارنظر می نماییم.





منبع:

1403/02/25
13:03:48
5.0 / 5
387
تگهای خبر: آموزش , بیماران , پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
بریونی