معاون سازمان نظام پرستاری مطرح كرد

تحول سیستم سلامت با گسترش مراکز مراقبت در منزل

تحول سیستم سلامت با گسترش مراکز مراقبت در منزل

به گزارش بریونی، معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: خدمات و مراقبت های پرستاری از آحاد جامعه در قرن حاضر اهمیت ویژه و روزافزونی به خود گرفته است و به موازات پیشرفت های عظیم تکنولوژی در دنیا زندگی انسان نیز تغییر کرده و متحول شده است و اساسا به جهت اینکه در این سیر پر سرعت تحول از بالاترین استانداردهای مراقبتی بهره مند شویم باید به تدریج ابزارها و تجهیزات سنتی مراقبتی جای خودرا به تجهیزات مدرن با فناورهای نوین همچون فناوری دیجیتال بدهند.


به گزارش بریونی به نقل از ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، دکتر علی دادگری معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پرستاری و دبیر علمی نمایشگاه تجهیزات پرستاری اظهار داشت: نمایشگاه تجهیزات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و خردسالان ۱۵ تا ۱۸ آبان امسال در مرکز نمایشگاهی هتل المپیک تهران با حضور شرکتهای تولیدکننده و وارد کننده این تجهیزات، پرستاران، کاربران این دستگاهها و عموم مردم برگزار می گردد.
وی اظهار داشت: خدمات سلامت در سال های اخیر با توسعه تکنولوژیهای جدید دستخوش تغییرات مهمی شده است و ابزارهای جدید دیجیتال و هوش مصنوعی سبب شده خیلی از خدمات مراقبتی و کنترل سلامت به شیوه های دقیق تر، آسانتر و در دسترس تر در اختیار بیماران، سالمندان و مددجویان قرار گیرد.
دادگری افزود: کاربر بخش مهمی از این تجهیزات پرستاران و گروه پرستاری هستند که در بیمارستانهای و مراکز درمانی و مراقبتی و نیز در خدمات پرستاری در منزل مورد استفاده قرار می گیرد اما تا حالا به این وجه از تجهیزات سلامت محور توجه نشده و بیش از این وسایل به عنوان تجهیزات پزشکی یاد می شود در صورتیکه کاربر خیلی از این دستگاهها پرستاران هستند.
وی اظهار داشت: خیلی از تجهیزات سنجش و اندازه گیری علائم حیاتی، تجهیرات دیالیز یا بخش های مراقبت ویژه، تجهیزات مراقبت در منزل، توانبخشی، اقلام مورد نیاز در احیا، اورژانس و فوریت های پزشکی، تجهیزات مراقبت از نوزاد یا مراقبت های بعد از زایمان، تجهیزات مراقبت از زخم و عفونت، لوازم مراقبت از پوست و زیبایی، منسوجات و پوشاک بیماران، تجهیزات نقل و انتقال بیماران و مددجویان فقط قسمتی از تجهیزات مراقبتی هستند که پرستاران از آنها در ارائه خدمات استفاده می نمایند.
دبیر علمی نمایشگاه و سمینار تجهیزات و خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و خردسالان افزود: بخش مهمی از این تجهیزات در بیمارستانها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرند و پرستاران کاربران نهایی آنها هستند که بصورت روزمره از آنها برای ارائه خدمات مراقبتی به بیماران استفاده می نمایند و حتما در انتخاب و خرید این لوازم برای بیمارستانها باید از نظر پرستاران با تجربه استفاده گردد تا بیشترین راندمان در استفاده از آنها به دست آید.
تحول سیستم سلامت با گسترش مراکز مراقبت در منزل
وی اظهار داشت: در سال های اخیر اقبال مردم، بیماران و سالمندان به خدمات مراقبت در منزل بیشتر شده است و خیلی از مراکز هوم کر و مراقبت در منزل وسایل مورد نیاز خودرا برای خدمت به بیماران و مددجویان از شرکتهای مختلف داخلی و خارجی تهیه می کنند. امروزه این مراکز حتی به تجهیزات پیشرفته آی سی یو در منزل نیز مجهز هستند و می توانند این خدمات را با قیمت ارزانتر از بیمارستانها ارائه نمایند و شرایطی را فراهم آورند که بیماران در معرض عفونت کمتر باشند و در کنار خانواده و با روحیه بهتر از خدمات مراقبتی برخوردار شوند.
دکتر دادگری اضافه کرد: در چنین شرایطی معرفی آخرین دستاوردها و تجهیزات مراقبتی شامل تولیدات داخلی و خارجی می تواند زمینه بهبود و ارتقای خدمات مراقبتی را هم در بیمارستانها و هم در مراکز مراقبت در منزل فراهم آورد.
وی اظهار داشت: رسیدن به چنین هدفی یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه و سمینار تجهیزات و خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و خردسالان است که برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه برگزار می گردد.
معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پرستاری افزود: برگزاری این نمایشگاه یک نگاه نو و تحول آفرین در حوزه ارائه خدمات سلامت در ایران به وجود می آورد و استقبال شرکتهای تولید کننده و واردکننده و حضور پررنگ آنها در این نمایشگاه می تواند زمینه توسعه و بهبود این خدمات و الگوآفرینی برای ارائه کنندگان خدمات مراقبتی در سطح ملی و بین المللی فراهم آورد.
وی اظهار داشت: خدمات مراقبتی امروز یکی از ارکان مهم سیستم سلامت است و باتوجه به گسترش بیماریهای مزمن و سالمندی هر روز بر میزان اهمیت و کارکرد آن اضافه می شود. این خدمات یکی ار نیازهای ضروری جوامع نوین است و اساسا استفاده از تکنولوژیهای جدید می تواند به بهبود این خدمات برای بیماران و مددجوان کمک موثری باشد.
سیستم سلامت نیازمند تجهیزات جدید دیجیتال است
دادگری اضافه کرد: خدمات و مراقبت های پرستاری از آحاد جامعه در قرن حاضر اهمیت ویژه و روزافزونی به خود گرفته است و به موازات پیشرفت های عظیم تکنولوژی در دنیا زندگی انسان نیز تغییر کرده و متحول شده است و اساسا به جهت اینکه در این سیر پر سرعت تحول از بالاترین استانداردهای مراقبتی بهره مند شویم باید به تدریج ابزارها و تجهیزات سنتی مراقبتی جای خودرا به تجهیزات مدرن با فناورهای نوین همچون فناوری دیجیتال بدهند.
دبیر علمی نمایشگاه و سمینار تجهیزات و خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و خردسالان اظهار داشت: در این نمایشگاه پرستاران می توانند بطور مستقیم با تولیدکنندگان، واردکنندگان و صنعتگران تجهیزات مراقبتی دیدار و گفت و گو کنند و با آخرین تکنولوژی ها و تجهیزات مراقبتی آشنا گردند و در عین حال با بیان نیاز بیماران و مددجویان در دریافت خدمات مراقیتی می توانند ایده های جدیدی برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان لوازم پزشکی و مراقبتی بوجود آورد که در طراحی، تولید، برنامه ریزی و تامین بازار این محصولات موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: استفاده از تجهیزات و خدمات فناورانه و دیجیتال مراقبتی کمک می کنند تا افراد مختلف شامل بیمار، سالمند، کودک و سایر مددجویان از حداکثر ایمنی و کیفیت دریافت مراقبت ها در حین دریافت مراقبت پرستاری در منزل یا مراکز درمانی و مراقبتی برخوردار شوند.
معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: علاوه بر آن محققان و دانشجویان رشته های مختلف گروه سلامت خصوصاً رشته های پرستاری و توانبخشی می توانند ایده ها و نظرات خودرا برای بکارگیری و استفاده بهینه از هر کدام از ابزارهای مراقبتی با تولیدکنندگان به اشتراک گذارند و از تولیدات آنها در پروسه مراقبت از افراد در جامعه، خانواده، بیمارستان و مراکز مراقبتی بهره گیرند و ایده های جدیدی برای انجام پژوهش های بالینی خود استفاده به دست آورند.
دبیر علمی نخستین نمایشگاه و سمینار تجهیزات و خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و خردسالان اضافه کرد: پیش بینی اولیه ما این است که ۵۵ گروه تجهیزاتی در کشور وجود دارند که کاربر نهایی آنها پرستاران هستند و حداقل ۵ میلیون نفر در کشور به این تجهیزات نیاز دارند که می تواند توسط صدها هزار پرستار شاغل در کشور در عرصه های مختلف مراقبت های حاد و مزمن مورد استفاده قرار گیرند.
دکتر دادگری اظهار داشت: تولیدکنندگان داروها و مکمل ها خصوصاً مکمل های تغذیه ای، تجهیزات مراقبت های خانگی و بیمارستانی، ارائه دهندگان خدمات مراقبت پرستاری در منزل، تولیدکنندگان پوشاک و منسوجات مراقبتی، تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات فناوری سلامت شامل اپلیکیشن ها و... می توانند در این رویداد ویژه پرستاری و مراقبتی شرکت نمایند.
وی افزود: این نمایشگاه همزمان با هفته پرستار و با همکاری سازمان نظام پرستاری برگزار می گردد و در کنار آن چند کارگاه، سمینار و رویداد علمی شامل سمینار جایگاه خدمات مراقبت در منزل در ایران و جهان، همایش مراقبت های سلامت دیجیتال و نقش پلت فرم ها در بهبود مراقبت از بیمار، سمینار نرسینگ تاک و جشنواره دانشجویی ایده های نو در عرصه پرستاری برگزار می گردد.



1403/06/25
19:33:51
5.0 / 5
36
تگهای خبر: آموزش , ابزار , بیماران , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
لینک دوستان بریونی
بریونی