دبیركل ستاد مبارزه با موادمخدر:

تمام مراکز نگهداری معتادین متجاهر باید فضای مهارت آموزی داشته باشند

تمام مراکز نگهداری معتادین متجاهر باید فضای مهارت آموزی داشته باشند

به گزارش بریونی، همدان دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور اظهار داشت: طبق رویکرد دولت سیزدهم در تمام مراکز نگهداری معتادان متجاهر باید فضای مهارت آموزی و اشتغال زایی وجود داشته باشد تا مددجویان بعد از بازگشت به جامعه با اشتغال مناسب معیشت خانواده را تامین کنند.


اسکندر مؤمنی در حاشیه افتتاح کارگاه مهارت آموزی ماده ۱۶ کبودرآهنگ اظهار داشت: تقویت، کیفیت بخشی و توسعه مراکز نگهداری ماده ۱۶ معتادان در کبودرآهنگ و نهاوند باید در دستور کار باشد.
وی ضمن تقدیر از نقش مهم استاندار همدان و دست اندرکاران جهادی و مردمی در ارتباط با توسعه و راه اندازی مرکز نگهداری ماده ۱۶ کبودرآهنگ، اضافه کرد: مرکز نگهداری ماده ۱۶ کبودرآهنگ در سالهای قبل با ظرفیت ۱۰۰ نفر شروع به کار کرده اما با حمایت های انجام شده به ظرفیت پذیرش ۵۰۰ مددجو رسیده است.
وی اشاره کرد: برای افزایش ظرفیت این مرکز تا ۱۰۰۰ نفر و توسعه و ارتقای خدمات، منابع لازم اختصاص خواهد یافت.
مؤمنی با اعلان اینکه طبق اصل مردمی سازی خدمات دولتی به عنوان یکی از اولویت های دولت سیزدهم، استفاده از ظرفیت خیرین مورد توجه است، اشاره کرد: در دو سال قبل با استقبال بسیار عالی خیرین کشور، مجمع خیرین یاری گران زندگی برای خدمت رسانی مناسب تأسیس شده است.
استاندار همدان هم اظهار داشت: مشکل فقر و بیکاری یکی از دلیلهای درگیری مردم با بلای خانمانسوز اعتیاد بوده که با مهارت آموزی اشتغال محور این لطمه ها کاهش خواهد یافت.
علیرضا قاسمی فرزاد با اشاره به افتتاح امروز ساختمان ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در همدان و پارکینگ مرکزی خودرو های توقیفی مبارزه با موادمخدر استان و نیز افتتاح مرکز حرفه آموزی خیاطی در مرکز ماده ۱۶ کبودراهنگ با اهتمام دبیرکل شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کشور اشاره کرد: بهره برداری مرکز حرفه آموزی خیاطی در مرکز ماده ۱۶ کبودرآهنگ از نقش موثری در اشتغال مددجویان بعد از درمان خواهد داشت.
قاسمی فرزاد با اشاره به این که کیفیت بخشی خدمات در مراکز نگهداری ماده ۱۶ کبودرآهنگ و نهاوند مورد تاکید است، اشاره کرد: حرفه آموزی در مراکز نگهداری ماده ۱۶ سبب ایجاد اشتغال مناسب برای تامین معیشت مددجویان و کاهش لطمه های اجتماعی خواهد شد.
به گزارش بریونی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، با سفر دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور به شهرستان کبودراهنگ کارگاه مهارت آموزی خیاطی مرکز ماده ۱۶ این شهرستان به افتتاح و بهره برداری رسید.




1403/02/30
10:11:00
5.0 / 5
271
تگهای خبر: خدمات , سفر , طب , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
بریونی