درخواست پلیس برای بازگشت سن فرسودگی خودرو ها
بریونی: رییس پلیس راهور فراجا خواهان بازگشت سن فرسودگی به خودرو ها و جدی گرفته شدن موضوع اسقاط خودرو های فرسوده شد.
سردار سیدکمال هادیانفر در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت تردد خودرو های فرسوده در کشور اظهار داشت: موضوع اسقاط وسایل نقلیه امر مهمی است، اما متاسفانه هم اکنون شرایطی وجود دارد که اعلام سن فرسودگی خودرو وجود ندارد. ببینید ما درگذشته سن فرسودگی وسایل نقلیه را داشتیم که بر طبق آن دارنده وسایل نقلیه می دانست که چه زمانی خودرویش در سن فرسودگی و اسقاط قرار خواهد گرفت. اما متاسفانه هم اکنون سن فرسودگی وجود ندارد و برابر مقررات فردی که معاینه فنی را برای خودرویش دریافت کند می تواند از این خودرو استفاده نماید. حالا این که این خودرو دودزا باشد یا مشکلات ایمنی داشته باشد، دیگر بستگی به همان معاینه فنی دارد.
وی افزود: بنا بر این نیز ما تاکید داریم که سن فرسودگی درست شود، یعنی باید مشخص شود که سن فرسودگی یک خودرو چقدر است. پس از آن هم لازم است که موضوع اسقاط بطور جدی پیگیری شود. شما نگاه کنید سالی دو میلیون وسیله نقلیه وارد چرخه ترافیک می شود اما از آن طرف خروجی نداریم. خب اگر اینطور باشد خیابان ها و جاده های ما از خودرو اشباع می شود. در این شرایط معلوم است که آلودگی هوا و... هم چه خواهد شد. پس این ها جزو مواردی است که باید اصلاح گردد.
رئیس پلیس راهور فراجا اضافه کرد: همین طور باید دولت محترم نیز تسهیلاتی را بر اسقاط خودرو های فرسوده بوجود آورد. افراد باید از دولت تسهیلاتی را دریافت نمایند تا بتوانند تاکسی، خودرو و موتور خودرا اسقاط کند.
۳۳ درصد از کل وسایل نقلیه در وضعیت فرسودگی و اسقاطهادیانفر با اعلان اینکه تقریباً ۳۳ درصد از کل وسایل نقلیه کشور در سن فرسودگی و شرایط اسقاط قراردارند، اظهار داشت: البته همانطور که گفتم ما الان دیگر سن فرسودگی نداریم، اما اگر با معیار سن فرسودگی موضوع را بررسی نماییم، ۳۳۰ درصد از کل وسایل نقلیه کشور در سن فرسودگی بوده و باید اسقاط شود. بطورمثال در همین بحث موتورسیکلت ها، از ۱۲.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت، حدود ۱۱ میلیون دستگاه آن یا انژکتوری نیست یا فرسوده است.
وی با اعلان اینکه مراکز معاینه فنی موتورسیکلت نیز نداریم، درباره ی کیفیت مراکز معاینه فنی نیز اظهار داشت: در کلانشهرها معاینه فنی کیفی است، اما در بعضی از نقاط و به ویژه حاشیه شهرها معاینه فنی کیفی نیست. این مساله کمکی به آلودگی هوا و سن فرسودگی و... نخواهد کرد.
رئیس پلیس راهور فراجا درباره ی این که چه کسی مسئول نظارت بر مراکز معاینه فنی است، اظهار داشت: این مراکز زیرنظر وزارت کشور و شهرداری ها است و پلیس نظارتی بر آنها ندارد.
هادیانفر درباره ی این که گفته می شود در بعضی از مراکز، گواهی معاینه فنی صوری صادر می شود، نیز اظهار داشت: من چیزی درباره ی معاینه فنی صوری نشنیده ام، چونکه شرط صدور معاینه فنی حضور وسیله نقلیه در مراکز است. اما خب کیفیت و چگونگی تعدادی از مراکز جای سوال دارد. البته همانطور که گفتم کیفیت در بیشتر مراکز واقع در کلانشهرها خوب است.
وی درباره ی جریمه نداشتن معاینه فنی نیز اظهار داشت: طبق قانون افرادی که معاینه فنی ندارند روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب