برند گردشگری استان اصفهان تدوین می شود

برند گردشگری استان اصفهان تدوین می شود

مدیر دفتر مطالعات و پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان اظهار داشت: طرح تدوین برند گردشگری استان با هدف رسیدن به یک شعار واحد بمنظور توسعه متوازن گردشگری درحال اجراست.


وحید عابدین پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: اجرای طرح تدوین برند گردشگری استان اصفهان از آغاز سالجاری توسط اداره کل میراث فرهنگی و با مشارکت دانشگاه هنر اصفهان شروع شد.
وی عنوان کرد: در این طرح تلاش می شود با عنایت به تنوع گسترده جاذبه های فرهنگی و طبیعی استان، یک شعار واحد و مورد توافق همگان بمنظور توسعه متوازن گردشگری در همه مناطق استان حاصل و به عنوان برند گردشگری معرفی شود.
عابدین پور با اشاره به اینکه در این طرح استان اصفهان به مناطق پنجگانه شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز تقسیم شده است، تصریح کرد: تیم های پژوهشی همچون استادان، دانشجویان و متخصصان، مطالعاتی را در هر یک از این مناطق درباره فرهنگ های بومی، خرده فرهنگ ها، سوغات، صنایع دستی، محصولات باغی و کشاورزی و شرایط اقلیمی انجام می دهند.
وی با تکیه بر این که اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد و در نهایت، برند گردشگری استان اصفهان باید توسط وزارت خانه میراث فرهنگی مورد تایید و تصویب قرار بگیرد، اضافه کرد: این مراحل شامل شناخت و تحلیل موقعیت، تدوین طرح برند، جایگاه سازی برند، طراحی هویت حسی برند (کلامی و بصری) و شعار و مفهوم برند است که بعد از اجرای آنها یک هویت کلامی و بصری واحد که بتواند ظرفیت های گردشگری استان را ارائه کند، بدست می آید.
مدیر دفتر مطالعات و پژوهش اداره کل میراث فرهنگی اصفهان ضمن اشاره به مشارکت یک گروه از دانشگاه هنر اصفهان در اجرای طرح مذکور، اظهار داشت: این گروه پیش از این با تیم تدوین برند ملی گردشگری همکاری داشت و در جریان مصوبات وزارت خانه میراث فرهنگی برای تدوین برند استانی و مراحل مختلف آن قرار دارد.
عابدین پور با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۵۰ درصد از کارهای مطالعاتی طرح تدوین برند گردشگری استان اصفهان انجام شده و درحال پیمودن مراحلی مانند پرسشنامه ها، فراخوان و کیفی سازی است، خاطرنشان کرد: برند گردشگری استان بعد از تایید و تصویب نهایی توسط وزارت میراث فرهنگی در بخش های مختلف دولتی و خصوصی و بمنظور رونق صنعت توریسم بخصوص در روزهای پسا کرونا استفاده خواهد شد.
وی ضمن اشاره به این که برند، نوعی هویت سازی و ایجاد تمایز در ظرفیت های یک مجموعه مانند جامعه یا محصول از زاویه های مختلف است که با تمایز بخشی، کیفیت بخشی و استقلال در خصوصیت ها همراه و در زمینه های مختلف قابل تدوین است، عنوان کرد: برای تدوین برند گردشگری، ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری در یک مکان جغرافیایی مانند شهر یا روستا یا کشور و وجه تمایز آن نسبت به جوامع دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.
عابدین پور با اشاره به اینکه بعد از تدوین برند ملی گردشگری کشور، استان ها هم به عنوان تکه های تشکیل دهنده این برند ملی موظف به تدوین و عرضه یک برند گردشگری استانی شدند، خاطرنشان کرد: تدوین این برند برای نظم بخشیدن به فعالیت ها و رونق صنعت توریسم ضروریست و وظیفه آن از جانب وزارت میراث فرهنگی به اداره های میراث فرهنگی استان ها واگذار شده است.
وی تصریح کرد: در اجرای این طرح از تجربه های موجود مانند برند ملی گردشگری و برند شهر اصفهان استفاده می شود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت بعنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیشتر از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نامهای میدان نقش جهان، کاخ چهل ستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نامهای وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه توریستهای داخلی و خارجی است.
اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه برمگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ میهمان پذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.


1400/09/07
13:39:10
5.0 / 5
705
تگهای خبر: اصفهان , اقامت , تخصص , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
بریونی