ایران در سایت بعضی از سفارتخانه های خارجی جزو مقاصد زرد است

ایران در سایت بعضی از سفارتخانه های خارجی جزو مقاصد زرد است

بریونی: رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: متأسفانه ایران در سایت بعضی از سفارتخانه های كشورهای خارجی در فهرست مقاصد سفر، به رنگ زرد نشان داده می گردد كه شایسته كشورمان نیست.


به گزارش بریونی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز یكشنبه ۳۰ اردیبهشت در دیدار با غلامرضا انصاری معاون اقتصادی وزارت امورخارجه كه با حضور تعدادی از معاونان و مدیران دو دستگاه در محل دفتر رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، اضافه كرد: مهم ترین مشكل در جذب گردشگران خارجی به كشور، نبود معرفی مناسب و اطلاع رسانی درمورد ظرفیت ها، جاذبه ها و زیبایی های ایران است. او اظهار داشت: به همین سبب، وزارت امورخارجه و سفارتخانه های ایران در خارج از كشور می توانند در این خصوص نقش فعالی را ایفا كنند تا شاهد رونق گردشگری و افزایش جذب گردشگران خارجی به كشور باشیم. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه اظهار داشت: هم اكنون بعضی از كشورهای هدف را برای جذب توریست خارجی شناسایی كرده ایم كه تركیه، چین و كشورهای اتحادیه اروپا مهم ترین كشورهای هدف ما هستند، اما واقعیت این است كه درمورد تبلیغات و اطلاع رسانی و معرفی جاذبه ها و زیبایی های ایران با كمبود اعتبار مواجه هستیم كه در این میان، سفارتخانه ها بعنوان یكی از مراكز مهم ما در خارج از كشور می توانند در معرفی هرچه بهتر ظرفیت های گردشگری كشورمان نقش ایفا كنند. او ادامه داد: بعنوان مثال، چین یك كشور بزرگ و پرجمعیت است كه سالانه ۱۲۱میلیون توریست خروجی دارد كه اگر بتوانیم فقط یك درصد این گردشگران را به ایران جذب نماییم، سالانه بیش از یك میلیون و ۲۰۰هزار توریست چینی به ایران سفر خواهند كرد كه این خود یك رشد مناسب در جذب توریست است. مونسان خاطرنشان كرد: شركت در نمایشگاه های خارجی می تواند به معرفی جاذبه ها و ظرفیت های ایران كمك نماید و در افزایش جذب توریست خارجی نقش داشته باشد كه با عنایت به محدودیت های مالی برای حضور در این نمایشگاه ها و محدودیت غرفه ها، سفارتخانه ها و مجموعه وزارت امورخارجه می توانند نقش مهمی را در این خصوص ایفا كنند. معاون رئیس جمهوری اضافه كرد: علاوه بر نمایشگاه های گردشگری، نمایشگاه های صنایع دستی هم نقش مهمی در معرفی ظرفیت های ایران و افزایش جذب توریست دارد و این در شرایطی است كه بعضی از كمپانی های تولید خودرو به دنبال طراحی فضای داخلی خودرو مانند جلوداشبورد و كنار درها با هنرهای سنتی هستند كه به صورت حتم این ظرفیت در میان هنرمندان ایرانی وجود دارد كه باید مورداستفاده قرار گیرد. مونسان سپس به نقش مجامع بین المللی اشاره نمود و اضافه كرد: ما در بعضی از مجامع بین المللی عضو هستیم و حق عضویت می پردازیم، اما تابحال نتوانسته ایم به شایستگی از این ظرفیت استفاده نماییم كه در این خصوص هم وزارت امورخارجه می تواند نقش مهمی را ایفا كند. وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: متأسفانه ایران در سایت بعضی از سفارتخانه های كشورهای خارجی در فهرست مقاصد سفر، به رنگ زرد نشان داده می گردد كه شایسته كشورمان نیست و درخواست ما از وزارت امور خارجه این است كه در این خصوص هم با تعاملی كه با سفارتخانه ها دارد با معرفی هرچه بهتر ظرفیت های كشورمان جایگاه ایران را در سایت سفارتخانه های كشورهای مختلف ارتقا دهد. سفارتخانه ها در خدمت توسعه گردشگری غلامرضا انصاریان، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، هم در این نشست با بیان آمادگی این وزارتخانه برای رونق گردشگری و افزایش جذب گردشگران خارجی به كشور اظهار داشت: تمام سفارتخانه های ما برای معرفی و تبلیغات ظرفیت های ایران و هم برپایی مراسم روز ملی و بزرگداشت های مختلف در خدمت گردشگری می باشد. او با اشاره به ظرفیت های ایران در حوزه گردشگری اضافه كرد: واقعیت این است كه باید ذهنیت گردشگران خارجی را نسبت به ایران تغییر دهیم چراكه به خاطر تبلیغات منفی كه از جانب رسانه های معاند می شود، گردشگران شناخت دقیقی از ایران ندارند. انصاری اظهار داشت: در مدتی كه در بعضی از كشورها سفیر بودم، شاهد علاقه مندی افراد برای سفر به ایران بودم اما متأسفانه شناخت دقیقی از ایران نداشتند، اما وقتی بعضی از این افراد ازجمله حتی مسئولان آن كشورها به ایران سفر می كردند، تازه متوجه زیبایی های ایران، ظرفیت های گردشگری و از همه مهم تر امنیت و میهمان نوازی مردم می شدند. انصاریان اضافه كرد: این در شرایطی است كه مبحث ایرانی ها خارج از كشور هم از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد و می توان با برنامه ریزی تعداد زیادی از ایرانی ها خارج از كشور را برای سفر به ایران در طول سال بعنوان گردشگری بومی تشویق كرد و از این ظرفیت هم بهره برد.

1397/02/31
15:31:09
5.0 / 5
4732
تگهای خبر: تبلیغات , توریست , زیبایی , سازمان میراث فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
بریونی